哇係台灣人

忽然要我想一個Blog標題還真是不知該用什麼 腦海中忽然就浮現這五個字 我果然是憂國憂民ㄚ =D

星期四, 6月 15, 2006

FU*K 我真的很生氣

最近台灣的新聞真的不能看 看了真的會吐血
國會議員仗著言論免責權一天到晚亂爆料 爆錯沒關係 爆對了就上天堂 反正只要被他說對一件事 他說的其他沒有證據的傳言大家也會信以為真

今天新聞報說 南部有一地下電台傳出刺殺馬英九言論 檢調單位馬上大張旗鼓前去調查 馬英九身邊的隨扈保鑣更是馬上增加 看到這則新聞 真是令人心寒 我並不是說馬英九的人身安全不重要 只是很感慨 果然是"別人(馬英九)的性命是框金又包銀 阮(陳水扁)的性命不值錢"...從2004年總統大選之後 所謂的泛藍就不斷在宣洩他們的不滿 一直一直想把陳水扁扯下台 從連戰的"人人得以誅之" 到最近馬英九的"子彈已上膛""陳水扁會死的很難看" 一天到晚在威脅我們總統的人身安全 可是我們的檢調單位有去約談他們嗎?有做任何調查嗎?這樣公平嗎? 司法不公? 司法真的很不公平.....唉 台灣人真悲哀

政客為了爭權 操弄媒體 操弄人民 台灣已經快被這些人撕裂了 之前不是有泛藍遊行人士砸爛路過的跟他們意見不同人士的車? 為什麼會對立成這樣子呢?

如果陳水扁總統真的有犯法 那他是真的該被罷免 但是在調查結果出來之前 everybody is innocent until proven guilty 不是嗎? 媒體應該是要報導真相 而不是自己編故事 更不該當法官 未審先判...陳水扁先生好歹也是超過50%的台灣選民選出來的總統 連點基本的尊重都得不到 唉 真是失敗

之前表姊說在外面都被泛藍的同事朋友說 :你看你們選出來的爛總統 表姊說他都不知該如何回答 問我如果是我會怎麼說 ? 也有一些泛綠的朋友很心灰意冷 更有人說台灣要倒了 乾脆當中國人算了

我說 沒必要去和別人爭論這個 陳總統如果真的違法 我們也唾棄他 但是要有真實證據 而不是根據一些沒有根據的指控 重要的是 趙建銘 不等於陳幸妤 陳幸妤不等於吳淑珍 吳淑珍也不等於陳水扁 陳水扁也不等於民進黨 民進黨更不等於台灣 我們是活在一個民主法治的國家 那種連誅九族的封建思想不適用於當今社會 有多少證據說多少話 只有我們人民自己堅持這種民主法治的精神 我們才能過這樣的生活(除非你想過被人監控 被人箝制思想的日子)

台灣是我們的家 要靠我們自己來守護 大家不要再被政客媒體愚弄了

我從來也沒有加入民進黨 我也絕對不會包庇真的有犯罪事實的人(即使他是我選出來的)我只要求一個公平正義 是非分明的社會 我只想要一個公正客觀的媒體

我只是愛台灣 我是台灣人 只有這一點 我很堅持!!!

3 Comments:

Blogger pandaming said...

and you are absolutely right!

the sad truth is Taiwaneses are not ready for democracy. really?? we are not??? i mean, after all these years, we still have not nurture a society that is ready to think on our own and make our own choices. This illness and illiteracy about justice and democracy is a result of years of political oppression and poor education~ whether or not the DPP can change Taiwan remains to be seen. On the bright side, whatever the DPP did in the past decades is forever gonna be written in the Taiwanese modern history and legacy. the Marks have be made. the rest is up to the Taiwanese people.

What can one person do?? Once person can do what you do. Continue to believe. Continue to evolve and effect changes around you. it's frustraing to see no changes being made....but believe or not~ eventually we will be moving forward. Whether Taiwan and withstand this trauma or not~ it's fate.

8:03 下午  
Blogger Unknown said...

don't give up on Taiwan. whatever that's happening to the Chen family is unfortunate. whatever president chen does now will always be critisized. whether his son-in-law is guilty or not, ppl will always try to dig out garbage. in 2 more years, the oppositional party will get elected, and who knows, maybe ppl will dig out the new president's garbage.
as to the threat against mr. ma, i guess he normally doesn't get threats whereas there are constant threats against president chen so they are used to it. there are too many "outspoken" chen hater, whereas ma haters are usually quiet, like us. we have more class than those ppl.

7:01 上午  
Blogger pandaming said...

hey...don't hate on Ma neh~ =) not worth it!

12:40 下午  

張貼留言

<< Home