哇係台灣人

忽然要我想一個Blog標題還真是不知該用什麼 腦海中忽然就浮現這五個字 我果然是憂國憂民ㄚ =D

星期六, 7月 08, 2006

世界盃足球賽

這陣子最盛大的國際體育賽事就是世界盃足球賽了
本來我是不會關心這個賽事的,台灣又沒參加,我又沒有國家隊可以讓我加油,所以關我啥事?
本來是這樣的,可是最近電視很難看,新聞沒意義,日劇都是重播老片,所以在一次偶然的機會下看了一場足球賽,然後我就莫名其妙的成為瘋狂世足迷了
本來除了棒球以外我是不看任何球賽的,但是足球真是有它的魔力在,我開始思考為什麼我會喜歡看足球...終於我想到了,因為他們不能用手(廢話,足球嘛) ...我們平常做任何事都要用手,手的靈活度絕對比腳多太多了,可是看著這些足球員拼命的追著球跑,靈巧且準確地用腳傳著球,用腳與敵隊的選手爭球..不知怎麼的,就是覺得她們實在太神了
世界盃已到尾聲,無論是誰奪冠,謝謝各位球員給我們帶來這麼精采的比賽...運動比賽果然是能激勵人心的..哪一天我們的國家代表隊能再次站上國際比賽的舞台給我們帶來希望與感動呢???

5 Comments:

Blogger pandaming said...

World Cup Final....France 0: Italy:0 (France wins PK 5-4)

1:35 下午  
Blogger Ying-Hsu said...

yeah right...i SAW the game
you think you can fool me?
i didn't get the points right, but i did get the winner

10:38 上午  
Blogger pandaming said...

i wasn't trying to fool u yo~ that was my prediction...turned out that i only predicted the PK correctly......all the numbers were wrong~

you stayed up and watched the game?? or did you Tivo-ed it...

3:29 上午  
Blogger Ying-Hsu said...

what does that mean? Tivo-ed?

9:52 上午  
Blogger pandaming said...

TIVO is the digital recording service here lah.... not all of them are TIVO...but they started it...so their brand name becomes the standard for such service......(ie. Frisby made the sport of throwing disc huge here...so we call the sport 'frisby'.....)

when will Jack and I appear in your 'European Trip blog series'???

11:47 上午  

張貼留言

<< Home